Ångerrätt / Reklamation / Outtagna varor / Returer
Du som privatperson/konsument har alltid 14 dagars ångerrätt och bytesrätt när du handlar online. Detta innebär att Du har 14 dagars ångerrätt från det datum du har mottagit beställningen och kan returnera dina varor till oss. Det enda villkoret är att varan kommer tillbaka i originalskick d.v.s. att den ej är använd och utan skador. Bifoga alltid produkten i originalförpackning och låt alla etiketter och eventuella märkes-tags sitta kvar. Tänk på att du står för risken om produkten skadas när den fraktas tillbaka till oss, se därför till att varan är väl förpackad.
Om en vara är felexpedierad eller felaktig står vi självklart även för returportot. Vi skickar dig då en retursedel som du använder för att skicka tillbaka varan.
Outlösta varor omfattas normalt inte av ångerrätten. Vi förbehåller oss då rätten att debitera fraktkostnad, samt retur frakt kostnad på totalt 250kr inkl moms som kommer att dras av vid en återbetalning. För att erhålla återbetalning vid outtagna varor som går i retur måste du först kontakta oss.
Vid eventuella reklamationer kontakta oss alltid per e-post eller fyll i nedan reklamationsblankett och uppge orsak till reklamationen.
Instruktioner:
- Denna instruktion gäller alla typer av returbegäran. Det är viktigt att du informerar om fel i produkt eller orsak till retur.
- Vi kommer att kontakta dig per e-post så fort din begäran har mottagits och kontrollerats.
- Vid retur MÅSTE alla produkter returneras i originalförpackningar komplett med samtliga tillbehör.
- Tänk på att alltid skicka produkten i ytteremballage för att inte skada originalförpackningen.
- Förpacka godset väl för att undvika skador.
- Bifoga en kopia av kvitto eller faktura i returen och skicka den till oss.